El Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet s’ha quedat petit degut a la gran demanda per assistir a la taula rodona ‘Present i futur del patrocini esportiu’, organitzada per la Fundació Catalana per a l’Esport, on figures destacades del món econòmic i esportiu han debatut la situació del patrocini i el mecenatge. “L’esport és sector molt bo per invertir-hi i avançar com a societat”, ha dit el secretari general de l’Esport, Gerard Figueras.

Gerard Figueras ha reivindicat el potencial d’un “àmbit molt viu”, amb més de 18.000 entitats a Catalunya”, i ha assegurat que “ens falten més i millors eines de patrocini i mecenatge”. Gerard Figueras ha lamentat que sovint “no n’hi ha prou amb els ajuts públics” i ha agraït la tasca de la Fundació Catalana per a l’Esport, que actua com a intermediari perquè el patrocini privat arribi a l’esport del país.

Després de la benvinguda i lectura del Manifest Institucional per a l’eliminació de la violència envers les dones a càrrec de Alfredo Coco davant del centenar d’assitents, president de la Fundació Catalana per a l’Esport, i les paraules de Gerard Figueras, ha tingut lloc la primera taula rodona, on Josep Maria Gay de Liébana, president de la Comissió d’Economia i Finances de l’Esport del Col·legi d’Economistes de Catalunya i professor d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat de Barcelona, ha parlat de l’estructura econòmica dels clubs esportius.

En Gay de Liébana ha subratllat que els ingressos per patrocini han passat per davant de la televisió en els ingressos d’explotació dels clubs de futbol i ja ocupen el primer lloc. Seguidament, David Serrahima, General Manager d’OCTAGON, ha tractat del passat, present i futur del patrocini, que passa, segons ha dit, per oferir experiències i arribar a l’aficionat i no tant pel ‘branding’ o la televisió.

La segona taula rodona -coordinada pel director general de la Fundació, Carles Combarros- ha començat amb la intervenció del doble medallista olímpic català de taekwondo, Joel González, en la qual  lamentava que moltes joves promeses han de deixar l’esport per falta de patrocini privat.

Sergio Muñoz, adjunt a la Direcció i Responsable de Mitjans, Patrocini i Relacions Públiques de FIATC Assegurances, ha abordat després els detalls del patrocini al Club Joventut de Badalona fins la temporada passada, i, finalment, Miquel Roca i Junyent, soci de Roca Junyent Advocats, ha conclòs la jornada amb una exposició sobre els aspectes legals del patrocini i el mecenatge.

La celebració de la jornada ha estat possible gràcies al patrocini de FIATC Assegurances i FUEL Gràfics, i la col.laboració del Col·legi d’Economistes de Catalunya i el Col.legi de Llicenciats en Educació Física de Catalunya (COPLEFC).