Les empreses d’articles esportius analitzen al Museu Colet el present i el futur d’aquesta indústria

Altres publicacions

El Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet, de Barcelona, ha acollit avui la presentació dos estudis de mercat sobre el sector dels articles esportius a càrrec d’AFYDAD (la Asociación Española de Fabricantes y Distribuidores de Artículos Deportivos) i ISPO (el saló líder internacional d’articles esportius i moda esportiva), en el marc del programa d’actes d’Àgora ESPORTCAT de la Fundació Catalana per a l’Esport.

Durant la inauguració de l’acte, el secretari general de l’Esport ha destacat l’oportunitat d’aquest tipus de jornades per “acostar el sector públic i el privat de l’esport” i que aquests dos reforcin els lligams en un àmbit que “cada vegada té més pes a Catalunya”.

Gerard Figueras ha recordat que l’esport representa més del 2% del PIB català, genera riquesa i produeix llocs de treball, a banda de tenir una gran incidència en el comerç. Finalment, ha ofert l’espai de debat Àgora ESPORTCAT als professionals de l’esport per abordar la situació i els reptes del sector.

A continuació, i després de la intervenció de Carles Combarros, director de la Fundació Catalana per a l’Esport, ha tingut lloc la presentació de l’estudi de mercat sobre el sector dels articles esportius, de l’AFYDAD, a càrrec de Jaume Ferrer, director de Sport Panel, que ha ofert una complerta radiografia de la situació actual del mercat d’articles esportius, els principals escenaris de futur i l’evolució de les darrers dues dècades.

Entre les principals dades de l’estudi, cal subratllar que a l’Estat hi ha 952 empreses del sector esportiu, un 40 per cent de les quals es troben a Catalunya, que donen feina a 78.000 treballadors. Quant a la facturació del 2016, els 9.200 establiments van facturar 3.600 milions d’euros.

Finalment, ISPO ha presentat l’estudi Sport Evolution Report al voltant de les t

endències i les relacions dels usuaris amb l’esport en els països de parla alemanya. Christoph Rapp, International Retail i Sales Manager d’ISPO ha parlat de la transformació que viu el mercat d’articles esportius.